Краса

Етика косметолога

Пацієнт, який приходить до косметолога зі скаргами на зовнішність – завідомо у вразливій ситуації, і неважливо, чи йде мова про дерматологічних захворюваннях або про естетичні недоліки. Легко заговорити з незнайомою людиною про делікатних проблемах і налагодити з ним зв’язок?

Довідка

За даними Росздоровнагляду, сьогодні в Росії ліцензіями на надання медичних послуг в сегменті косметології володіє майже 7 500 організацій – це приблизно 13% від числа всіх установ російського охорони здоров’я. Це самий комерціалізоване сегмент медичних послуг.

Повагу і такт

Кожен візит до косметолога для пацієнта – це підтвердження наявної проблеми. Він приходить за реальною допомогою і з конкретними скаргами, але часто на прийомі чує коментарі, яких бути не повинно. Звинувачення в наплювацьке відношення до свого зовнішнього вигляду, пристыжения, відвертий «розлучення» на непотрібні пацієнту послуги неприпустимі ні за яких обставин! Крім того, це просто непрофесійно. Наприклад, косметолог пропонує пацієнту спробувати хімічні пілінги, щоб прибрати веснянки у той час, коли мета візиту – позбутися від акне і вугрової висипки. І ось веснянки, які раніше не викликали дискомфорту, після нетактовних питань вже починають турбувати.

Перша бесіда завжди вимагає особливої делікатності. І нехай косметолог дивиться на проблему під іншим кутом, його завдання – зібрати максимально повний збір анамнезу, щоб запропонувати пацієнту оптимальне і ефективне рішення проблеми. Він не повинен орієнтуватися на якісь певні стандарти краси або на модні тренди. Для деяких людей горбинка на носі стала настільки невід’ємною рисою способу, що пацієнт не уявляє себе без неї. А ті ж веснянки можуть надавати особі миле і бешкетне вираз і зовсім не псувати образ. Недосконалість може бути яскравою рисою індивідуальності, і до цього потрібно ставитися з повагою і тактом.

Завдання косметолога – пояснити, як можуть бути пов’язані естетичні та косметологічні проблеми, які свідчення є до тих чи інших процедур і які можуть бути наслідки в найближчій чи віддаленій перспективі. Спеціаліст інформує пацієнта, але рішення завжди приймає пацієнт.

Для кого-то будь-яка згадка про віці може стати болючим, а хтось образиться на пропозицію зробити уходовые процедури. Пацієнти можуть бути різними, але серед них чимало чутливих, яких може поранити будь-яка критика або необережне слово. Робота кваліфікованого косметолога пов’язана з глибоким розумінням психіки. І тут дуже важливо розуміти, що на прийом можуть прийти люди, охочі просто добре виглядати у відповідності зі своїм віком і індивідуальними особливостями, так і ті, хто мріють перекроїти себе заради нав’язаного ідеалу. Відмінно, якщо пацієнт активний і сам запитує рекомендацію косметолога. Грамотний фахівець з’ясує потреби пацієнта і запропонує найкращий вихід, але ні в якому разі не буде тиснути, принижувати або ображати пацієнта.

Типи клієнтів

Експерт Світлана Шиверская пропонує розділяти клієнтів за типами отримання інформації і, виходячи з цього, знаходити до кожного потрібний підхід.

Є клієнти-візуали: їм потрібні виразні приклади “до і після”, презентація процедур і косметичних продуктів. Для них важливі зовнішній вигляд майстра і обстановка навколо. Щоб бути почутим, косметолога варто використовувати «зорові» слова і вирази, наводить приклади і показувати свої роботи. Фрази «Ось, подивіться, як було і як стало», «Я пробувала цю процедуру сама і ви можете побачити результат на моїй шкірі», «Подивіться, яка цікава текстура у цього кошти» викличуть довіру.

Аудіали – люди з «слуховим» сприйняттям – люблять спілкуватися. Вони уважно слухають спеціаліста, для них важливі переваги та аргументи майстра на користь обраної процедури. Вони обов’язково поцікавляться – а які результати у інших? Навіть фонова музика в роботі з такими пацієнтами має значення.

Дуже важливий і такий вид отримання інформації, як нюх. Пацієнту може бути неприємний запах використовуваного засобу, і це теж потрібно враховувати.

З урахуванням зростаючої доступності інформації в Інтернеті та ЗМІ з’являється все більше пацієнтів з типом сприйняття через логічне обґрунтування. Вони приходять з вже оформлених точкою зору, яку процедуру хочуть, на якій косметиці і який результат неодмінно повинен бути. Їм буде цікавий склад коштів, компоненти препарату, як він працює. Можна озвучити статистику, вартість, аргументовано розповісти про вартість і значущості процедури, привести логічні доводи і навіть порівняти між собою процедури, спрямовані на вирішення одних і тих же проблем. Однак потрібно пам’ятати, що кожен з типів клієнтів рідко існує у чистому вигляді, так що косметолога варто більше спілкуватися і уважно спостерігати за своїми клієнтами.

Довіра

Довіра до косметолога – це основа довгих і результативних відносин з пацієнтом. Коли довіра є, робота з пацієнтом проходить значно легше.

Один з експертів навчального центру SNA BEAUTY розповів про випадок зі своєї практики. На прийом прийшла пацієнтка, велика шанувальниця філлерів. Вона була впевнена, що їй потрібна корекція препаратами гіалуронової кислоти, хоча неозброєним оком було видно, що була проведена не одна процедура, і цього достатньо. Завдання полягало в тому, щоб максимально делікатно відмовити їй і запропонувати ефективну альтернативу. Подивившись на

Без довіри у відносинах спеціаліста і пацієнта добитися результату не завжди можливо. Будь-які взаємини повинні бути партнерськими. І тоді ваш пацієнт буде здоровий, задоволений і щасливий, а ви зміцните свою репутацію і обзаведетеся надійними рекомендаціями від ваших пацієнтів.

Сподобалася стаття? Підтримайте нас лайком підписатися на канал – ваші реакції дадуть нам стимул рухатися далі і публікувати для вас найбільш цікаві та корисні матеріали, які обов’язково допоможуть в роботі!